Què és Plickers?
Plickers és un programa informàtic que permet fer una avaluació formativa sense necessitat que l’alumnat porti cap tauleta tàctil, ordinador, mòbil ni cap altre dispositiu electrònic a classe.
Per a què serveix?
Aquesta eina permet fer avaluacions a l’aula, amb preguntes d’opció múltiple o de vertader i fals, per obtenir dades en temps real que permeten saber si l’alumnat va aprenent el temari. És una eina que permet al professorat crear una bateria de preguntes i llançar-les a classe per obtenir, en temps real, una avaluació de l’alumnat o un sondeig de les respostes. Per poder fer-ho, l’alumnat només necessita unes targetes amb codis QR que identifiquen cada estudiant i que, quan les mostren a classe en una posició o una altra, donen una resposta a la pregunta que ha llançat el docent. Les targetes amb els codis QR tenen a cada lateral una lletra, A, B, C o D, que són les possibles opcions de resposta. Per donar una d’aquestes 4 opcions de resposta l’alumne només ha de girar la targeta fins a col·locar l’opció de resposta que consideri correcta a la part superior, aixecar la targeta i mostrar-la. El docent, gràcies a l’aplicació mòbil d'aquesta eina, escaneja ràpidament els codis QR de tot l’alumnat de forma immediata i va registrant les respostes i les avaluacions.
A més, a la pantalla de l’ordinador projectada pot mostrar, si vol, la llista d’alumnes que han contestat i fins i tot quins han contestat de forma correcta i quins no. Aquesta eina també permet al docent gestionar diversos grups d’alumnes i llançar als grups que vulgui les bateries de preguntes dissenyades prèviament. Aquesta versió mòbil de Pickers és gratuïta i està disponible per a iOs i Android.
Què es necessita?
Aplicació
L’alumnat és una de les peces clau d’aquesta eina, per tant també l’hem d'implicar i valorar les propostes que faci. Ells mateixos poden proposar alguna pregunta o algun tema que no ha quedat clar, i així els donarem protagonisme i participaran amb més entusiasme. Com ja dèiem, mesurarà els seus coneixements i el nivell de participació, però també podem investigar i anar més enllà proposant noves tasques. Aquestes tasques poden ser des de dedicar un dia de la setmana a una determinada temàtica fins a fer un rànquing per grups perquè hi hagi una competició sana i s’hi involucrin més. Tot depèn ja de la imaginació de cadascú, però és clar que el feedback en temps real, la participació i l’avaluació són els puntals d’aquesta aplicació. Per tant… a continuar provant, creant i innovant, professors!
Oportunitats a l’aula
Avantatges de fer servir Plickers
Fonts d’informació:
https://get.plickers.com
https://medium.com/@MartaRico4/experiencia-educativa-con-plickers-5b96e4dea235
https://eldiariodelaeducacion.com/didacticando/2018/03/12/plickers-una-herramienta-de-evaluacion-para-el-aula/
https://www.inspiratics.org/es/recursos-educativos/plickers-evaluacion-en-el-aula-a-tiempo-real
https://blogs.deusto.es/aprender-ensenar/plickers-una-herramienta-para-evaluar-en-el-aula-en-tiempo-real/
https://mediateca.educa.madrid.org/imagen/lwnhz7cs2f7684w9
Per cada professor que recomanis i s’hi doni d’alta, acumularàs 15 Punts per tenir més possibilitats de guanyar premis mensuals.
Et donem tres opcions per triar la que més t’agradi:
Per poder respondre’t la consulta necessitem que primer validis la teva adreça electrònica mitjançant el correu que t’hem enviat.