La comunitat exclusiva per a docents



Has oblidat les dades d’accés?
Comunitat: 10.211 recursos | 146.320 usuaris
Formació

QUÈ ÉS PLICKERS?

DATA : 09/12/2020
PONENT : Santillana e-vocación
DURADA : 13 min.
IDIOMA : Català

Què és Plickers?

Plickers és un programa informàtic que permet fer una avaluació formativa sense necessitat que l’alumnat porti cap tauleta tàctil, ordinador, mòbil ni cap altre dispositiu electrònic a classe.



Per a què serveix? 

Aquesta eina permet fer avaluacions a l’aula, amb preguntes d’opció múltiple o de vertader i fals, per obtenir dades en temps real que permeten saber si l’alumnat va aprenent el temari. És una eina que permet al professorat crear una bateria de preguntes i llançar-les a classe per obtenir, en temps real, una avaluació de l’alumnat o un sondeig de les respostes. Per poder fer-ho, l’alumnat només necessita unes targetes amb codis QR que identifiquen cada estudiant i que, quan les mostren a classe en una posició o una altra, donen una resposta a la pregunta que ha llançat el docent.  Les targetes amb els codis QR tenen a cada lateral una lletra, A, B, C o D, que són les possibles opcions de resposta. Per donar una d’aquestes 4 opcions de resposta l’alumne només ha de girar la targeta fins a col·locar l’opció de resposta que consideri correcta a la part superior, aixecar la targeta i mostrar-la. El docent, gràcies a l’aplicació mòbil d'aquesta eina, escaneja ràpidament els codis QR de tot l’alumnat de forma immediata i va registrant les respostes i les avaluacions.



A més, a la pantalla de l’ordinador projectada pot mostrar, si vol, la llista d’alumnes que han contestat i fins i tot quins han contestat de forma correcta i quins no. Aquesta eina també permet al docent gestionar diversos grups d’alumnes i llançar als grups que vulgui les bateries de preguntes dissenyades prèviament.  Aquesta versió mòbil de Pickers és gratuïta i està disponible per a iOs i Android.



Què es necessita?




  • Una PDI, un PC o portàtil i un telèfon mòbil (per part del docent).

  • Una targeta Plickers amb el codi visual per a cada alumne o alumna. El docent imprimeix de la web de Plickers les targetes amb un codi visual (són gratuïtes), lliura una targeta a cada alumne i alumna i introdueix al web el seu nom i la targeta assignada.



Aplicació

L’alumnat és una de les peces clau d’aquesta eina, per tant també l’hem d'implicar i valorar les propostes que faci. Ells mateixos poden proposar alguna pregunta o algun tema que no ha quedat clar, i així els donarem protagonisme i participaran amb més entusiasme. Com ja dèiem, mesurarà els seus coneixements i el nivell de participació, però també podem investigar i anar més enllà proposant noves tasques. Aquestes tasques poden ser des de dedicar un dia de la setmana a una determinada temàtica fins a fer un rànquing per grups perquè hi hagi una competició sana i s’hi involucrin més. Tot depèn ja de la imaginació de cadascú, però és clar que el feedback en temps real, la participació i l’avaluació són els puntals d’aquesta aplicació. Per tant… a continuar provant, creant i innovant, professors!



Oportunitats a l’aula




  • Dinamisme. L’alumnat estarà en aprenentatge constant, incentivant la competència sana entre ells i el seu compromís amb el curs.

  • Concentració. Utilitzar aquesta eina fa que captem l’atenció i que estiguen més pendents al transcurs de la classe, cosa que afavoreix la seva comprensió.

  • Avaluació. Amb les diverses preguntes sabrem si l’explicació és clara i senzilla, i podem seguir la seva evolució tant de manera individual com col·lectiva.

  • Participació. Aconseguirem que tothom s’hi impliqui i que respongui a les qüestions proposades, tinguin la capacitat de comunicació que tinguin.



Avantatges de fer servir Plickers




  • Correcció instantània d’exercicis proposats a classe.

  • Possibilitat de resoldre dubtes de manera immediata.

  • Interacció amb l’alumnat i gamificació de les classes.

  • Possibilitat de fer un seguiment dels progressos de cada grup i alumne.

  • No cal que l’alumnat faci servir dispositius com el telèfon mòbil.

  • Els alumnes poden ser identificats pel seu nom o no, fet que elimina la por d’equivocar-se.

  • Permet avaluar coneixements previs de l’alumnat, per partir d’un nivell òptim per al grup.





Fonts d’informació:



https://get.plickers.com

https://medium.com/@MartaRico4/experiencia-educativa-con-plickers-5b96e4dea235

https://eldiariodelaeducacion.com/didacticando/2018/03/12/plickers-una-herramienta-de-evaluacion-para-el-aula/

https://www.inspiratics.org/es/recursos-educativos/plickers-evaluacion-en-el-aula-a-tiempo-real

https://blogs.deusto.es/aprender-ensenar/plickers-una-herramienta-para-evaluar-en-el-aula-en-tiempo-real/

https://mediateca.educa.madrid.org/imagen/lwnhz7cs2f7684w9


Santillana e-vocación

Plickers és un programa informàtic que permet fer una avaluació formativa sense necessitat que l’alumnat porti cap tauleta tàctil, ordinador, mòbil ni cap altre dispositiu electrònic a classe.
Cargando...